Over onze nieuwe auteur en de wondere wereld van SEO en UX

Foto @Studio Raw Edge
Foto @Studio Raw Edge

EroScripta is goed onderweg om De Website te lanceren voor goede en betaalbare erotische e-boeken.  

 

 

Beste nieuws is dat de eerste deal met een fantastische auteur rond is! Auteur Emanuel Claessens. En daar ben ik zeer blij mee. Want ik weet zeker dat heel veel lezers zijn bevreemdende,  erotische en naar het donkere neigende verhalen prachtig zullen vinden. 

De datum van de lancering, 2 april, komt snel dichterbij. Een prachtige uitgave maken van Emanuels eerste boek is daarbij het minst ingewikkelde, want de ijzersterke verhalen staan al klaar. Ook hebben we een huisfotograaf, die net zo enthousiast is als ik.
Ik werkte al eerder met hem voor de cover van mijn Lustkronieken – Hans Stakelbeek. Hij maakt ook voor Emanuel’s boek – De Kalahari Roos – de cover. Binnenkort hebben we de shoot.

Waar ik ook enthousiast van word is dat ik de perfecte locatie heb voor de lancering van de website en de boekpresentatie van De Kalahari Roos als eerste uitgave. Nee nee, ik verklap het nog niet, maar het is wel een unieke plek in de buurt van Rotterdam, dus noteer dat maar alvast.

Last but definitely not least, heb ik het eerste verhaal binnen voor het unieke EroScripta Boekje, dat iedere investeerder exclusief  ontvangt. En heb ik de toezegging van een opwindend sappig verhaal een superleuke dame, die al eerder in de EroScripta Schrijfwedstrijd het publiek wist te behagen. Wie dat is? Ook dat verklap ik lekker nog even niet.  Een beetje plagen verhoogt de feestvreugde nietwaar?

De grootste uitdaging is en blijft de nieuwe website. Want de lezers willen natuurlijk makkelijk kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn. Via Google en andere browsers onze website en eenmaal op de website alle heerlijke verhalen, interviews en blogs.  

Nu heb ik al jaren een simpel en eenvoudig website-je die grondig aan vernieuwing toe is (www.lizadaen.nl). Toch functioneert het prima. De website van EroScripta is evenwel andere koek. De afgelopen weken tuimelde ik een hele nieuwe wondere wereld in van nieuwe termen. 

SEO (Search Engine Optimalization) ken ik wel en ook de term UX (User Experience) heb ik wel voorbij horen komen. Maar wat dacht je van Customer Journeys, Verticals, Google Keyword Planners, Spends,  Search Console? Allemaal woorden die ik ergens aan de klepel heb zien hangen en waarvan ik geen idee had waar de Grote Klok nu eigenlijk voor diende.

Voor ik wist was ik met allerlei kaartjes aan het rommelen en aan het kwartetten om alle rubrieken en functies die op de site moeten komen op de juiste plek te krijgen. Alles in logische volgorde en makkelijk te vinden om de gebruikers-ervaring te optimaliseren. Het lijkt zo simpel, maar tjoeme, het is echt een hele klus. Een verhaal schrijven gaat me beter af.

Hoe dan ook: de trein dendert een nieuwe toekomst voor uitgeven tegemoet en het is opwindend mee te reizen.  Je bent van harte welkom ook in te stappen.  Lees hier welke leuke deal EroScripta voor jou heeft om mee te doen met dit unieke concept.

Ik ben nog niet grootscheeps begonnen met de crowdfunding. Maar de eerste donaties zijn al binnen en dat is absoluut super! Ik ben er nog niet, al heb ik alle vertrouwen dat de € 1.900,- die nodig is om online te gaan met de eerste uitgave gewoon gehaald gaat worden.

Reactie schrijven

Commentaren: 0